Τα πιο ενδιαφέροντα στιγμιότυπα από τη συνέντευξη τύπου της Τζοάνα Χογκ
“All my films are personal!”
«Όλες μου οι ταινίες είναι προσωπικές!»
“In some ways, when I was young, I didn’t think of the difficulties. Back then, there was an ignorance and I believed I could be a filmmaker, I didn’t doubt it.”
«Όταν ήμουν νεότερη, δεν σκεφτόμουν τις δυσκολίες. Υπήρχε μια άγνοια κινδύνου και δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία ότι θα γινόμουν σκηνοθέτης.»
“I felt confidence before I went to film school”
«Ένιωθα αυτοπεποίθηση και προτού αρχίσω να φοιτώ στη σχολή κινηματογράφου».
“The difficulty wasn’t as much that I was a woman as that I wanted to make a cinema that they didn’t like”
«Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν ήταν ότι ήμουν γυναίκα, αλλά ότι οραματιζόμουν ένα σινεμά που δεν ήταν της αρεσκείας τους.»
“On TV, I wasn’t working for my ideas and I became desperate to talk about them”.
«Στην τηλεόραση, η δουλειά μου δεν αντικατόπτριζε τις ιδέες μου, για τις οποίες λαχταρούσα να μιλήσω.»
“I had a conventional script, but from the first days of filming I realized I liked improvising more.”
«Είχα ένα σενάριο, με την παραδοσιακή του μορφή, στα χέρια μου, αλλά από την πρώτη στιγμή συνειδητοποίησα ότι προτιμούσα να αυτοσχεδιάζω.»
“I will adapt to different people, different cast, I don’t have a certain way of doing things.”
«Προσαρμόζομαι στους ανθρώπους, στο καστ, δεν υπάρχει κάποιος απαράβατος κανόνας στο πώς εργάζομαι.»
“Working with a knew cinematographer was like dating again”.
«Το να συνεργάζεσαι με έναν καινούργιο διευθυντή φωτογραφίας ήταν σαν να βγαίνεις ραντεβού ξανά μετά από πολλά χρόνια γάμου.»
“I was a photographer before a filmmaker so I decided to use my photos to create this sense of London in 1980’s.”
«Ήμουν φωτογράφος προτού γίνω σκηνοθέτις, οπότε αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τις φωτογραφίες μου για να αναπλάσω την αίσθηση του Λονδίνου της δεκαετίας του ’80.»
“It never occurred to me back then that I might forget. I wasn’t keeping notes even for future plans, it was a thing itself.”
«Δεν το σκέφτηκα ποτέ ότι υπήρχε περίπτωση να διαγραφούν γεγονότα από τη μνήμη μου. Δεν κρατούσα σημειώσεις για μελλοντικά πλάνα, το έκανα χωρίς απώτερο σκοπό.»
“I will always be doing what I want to do, I am following my own instinct and I don’t compare myself to others, that’s a very dangerous thing to do.”
«Πάντα θα κάνω αυτό που θέλω να κάνω, ακολουθώ το ένστικτό μου και δεν μπαίνω στη διαδικασία να συγκρίνω τον εαυτό μου με οποιονδήποτε άλλο, είναι πολύ επικίνδυνη μια τέτοια κίνηση.»
“I can’t work at more than one project at a time.”
«Δεν μπορώ να δουλέψω σε πάνω από ένα πρότζεκτ την ίδια στιγμή.»
“Often inspiration springs from something quite mundane.”
«Πολύ συχνά, η έμπνευση γεννιέται μέσα από κάτι φαινομενικά ασήμαντο.»
“For The Souvenir, it was the first time, I looked back in my life.”
«Στο Ενθύμιο, για πρώτη φορά ανέτρεξα στα δικά μου βιώματα.»
“I didn’t think of the difficulties of the film making, for me it was never a problem. I didn’t question it, I wanted to be a filmmaker.”
«Δεν σκέφτηκα ποτέ τις δυσκολίες της δουλειάς, δεν αποτέλεσαν ποτέ τροχοπέδη για μένα. Ήθελα να γίνω σκηνοθέτις και δεν παρέκκλινα ποτέ από το όνειρό μου.»
“There’s always doubt but because I was a TV director for 12 years on others’ scripts, I was desperate to speak and use my own voice. Therefore, I was totally convinced that I was doing the right thing.”
«Υπάρχει πάντα μια αμφιβολία, ιδίως όταν έχεις δουλέψει για 12 χρόνια ως τηλεοπτική σκηνοθέτις, γυρίζοντας τα σενάρια άλλων. Είχα απεγνωσμένη ανάγκη να βρω τη δική μου φωνή.»
“Non-actors played the leading parts because I am interested in working with actors that I don’t know their performance. The non-actors are more nature and more confident.”
«Οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι ερμηνεύονται από μη επαγγελματίες ηθοποιούς, επειδή αποπνέουν μεγαλύτερη φυσικότητα και έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.»
“When you are working with long time colleagues, you avoid the formality of beginning so you take an idea and you go further.”
«Όταν δουλεύεις με τους ίδιους συναδέλφους για πολλά χρόνια, αποφεύγεις την αμηχανία της πρώτης γνωριμίας και προχωράς πολύ γρήγορα από το στάδιο της σύλληψης μιας ιδέας στην υλοποίησή της.»
“The leading actress grew up in Northern Scotland so she wasn’t exposed in social media and that’s why she could be related with a girl in ’80s.”
«Η πρωταγωνίστρια μεγάλωσε στη βόρεια Σκοτία, οπότε δεν γνώριζε τίποτα από σόσιαλ μίντια και ήταν ευκολότερο για αυτήν να συνδεθεί με τον χαρακτήρα ενός κοριτσιού στα 80s.»
“Looking back is a sad moment, a melancholic process but so many memories are coming up through this era. It was a messy time politically but for me it was the most creative time.”
«Αυτή τη ανάδρομη στον χρόνο ήταν μια λυπηρή και μελαγχολική διαδικασία, τόσες πολλές αναμνήσεις βγήκαν στην επιφάνεια. Ήταν μια περίοδος πολιτικής αστάθειας, αλλά σε προσωπικό επίπεδο ήταν η πιο δημιουργική μου στιγμή.»
“The outside influence and the lack of trust are the reason of many films being in the same shape.”
«Οι εξωτερικές επιρροές και η έλλειψη εμπιστοσύνης είναι ο λόγος που τόσες πολλές ταινίες της σύγχρονης παραγωγής μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους.»
“I love cinema but I don’t spend my life on it. I am always looking around and I observe people and their relationship with others and with themselves.”
«Αγαπώ το σινεμά, αλλά δεν περιστρέφεται η ζωή μου γύρω από αυτό. Έχω τα μάτια μου ανοιχτά, παρατηρώ τους ανθρώπους, τις σχέσεις με τους άλλους και τον εαυτό τους.»