Editorial

Οι δυο φράσεις που αναγράφονται στις αφίσες του φετινού 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης εκφράζουν με τον καλύτερο τρόπο την αποστολή και τη δύναμη του ντοκιμαντέρ – αυτού του κινηματογραφικού είδους το οποίο τα τελευταία είκοσι χρόνια αναδεικνύεται σε σχεδόν αυτούσια τέχνη: «to perceive and register as being significant» και «to watch carefully and attentively».

Ο Σουηδός καλλιτέχνης Ντάνιελ Ένγκνεους, ο οποίος τις σχεδίασε, μελέτησε τα θέματα που βρίσκονται στον πυρήνα του φεστιβάλ μας και κυρίως τις ιδέες που διατρέχουν το μεγάλο μας αφιέρωμα στο ντοκιμαντέρ παρατήρησης. Στο σημαντικότερο και επιδραστικότερο ίσως υπο-είδος του ντοκιμαντέρ, το οποίο περιλαμβάνει κορυφαία αριστουργήματα που έχουν στοιχειώσει τις κινηματογραφικές μας περιπλανήσεις.

Πρόκειται για όλες αυτές τις ταινίες που αποκάλυψαν τα μυστικά της ζωής και της φύσης και μας έμαθαν τον κόσμο με τον τρόπο που καμία άλλη τέχνη δεν είχε κάνει στο παρελθόν. Προσέξτε τις λέξεις που κυριαρχούν στις δύο αυτές φράσεις: perceive and register – significant – watch – carefully and attentively. Εκεί κρύβεται όλη η ιστορία της παρατήρησης, όλη η ουσία των αθέατων πραγμάτων που φωτίζονται στην οθόνη χάρη στην επιμονή και στο ταλέντο ανθρώπων, οι οποίοι καταφέρνουν να βλέπουν πέρα από το αθέατο.

Ορέστης Ανδρεαδάκης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Thessaloniki International Film Festival